Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Így vesztette el népszerűségét a most megszűnő távirat

Péntektől, 2021. április 30-tól megszűnik a távirat küldésének lehetősége a magyarországi postákon, amit az 1850-es évektől lehetett igénybe venni.

 0
Tovább

Így nőtt a koronavírus elleni oltás támogatása Magyarországon

A KSH 2020. december elejétől (a november 30–december 6-i héttől) méri, mekkora az oltási hajlandóság a lakosság körében a koronavírus ellen. A felmérés első hetében még csak a megkérdezettek 15%-a válaszolt igennel arra, hogy beadatná magának valamelyik vakcinát, míg február végére (a február 22–28-i héten) már 42%. Utóbbi már azokat a személyeket is tartalmazza, akik már megkapták legalább az első oltást. Ezzel párhuzamosan az oltást ellenzők, illetve a bizonytalanok és nem válaszolók aránya is csökkent közel három hónap alatt.

Az átlagnál lényegesen nagyobb arányban szánnák rá magukat az oltásra a felsőfokú végzettségűek, valamint a veszélyeztetettebb 65–74 évesek (a legidősebb megkérdezett korcsoport tagjai). Február végén már 61, illetve 69%-uk felelt igennel. Az életkor előrehaladtával egyre nagyobb a beoltás támogatása.

Az oltási hajlandóságot számos tényező befolyásolja. A járvány súlyossága (megbetegedések, halálozások száma), a médiában megjelenő információk (a kormányzati kommunikációt és a közösségi oldalakat nem számítva), az oltóanyag biztonságossága egyre több ember oltáshoz való hozzáállását nagymértékben vagy teljesen befolyásolja.

koronavírus vakcina oltás védőoltás covid-19 sinopharm pfizer astrazeneca szputnyik adat adatmozi statisztika ksh adatvizualizáció
Fotó: torstensimon / Pixabay

A felmérésből nem derül ki, hogy e tényezők az oltás felé vagy ellene húzzák az emberek véleményét, de az oltási szándék növekedése azt sugallja, az egyes elemek hozzájárulnak a vakcinákba vetett bizalom erősödésébe.

 0
Tovább

Százmillió amerikai kedvenc műsora jön

Hosszú ideje a legnézettebb televíziós műsornak számít az amerikai foci bajnokság (NFL) döntője, a Super Bowl, amit magyar idő szerint ezen a hétvégén (február 7.) vasárnapról hétfőre virradó éjjel rendeznek. Több mint százmillió amerikai telepszik a tévéképernyő elé ilyenkor, és szerte a világon még sok-sok millióan tesznek ugyanígy, akár egyéb eszközökön is követve a csúcseseményt.

Fotó: Pixabay

A sport iránt közömbösek is találhatnak kedvükre valót a műsorban a félidei zenés show, vagy akár a reklámok formájában, melyekre a hirdetők frappáns, egyedi megoldásokkal készülnek. A közvetítés aktuális televíziótársasága (a három szerződött cég éves rotációban adja a döntőt) rendesen meg is kéri az árat a reklámért: manapság már több mint 5 millió dollárt kell kicsengetni egy félperces blokkért.

Animációnkon megmutatjuk, hogy lőtt ki a nézők száma, illetve a reklámblokkok ára az első, 1967-ben rendezett Super Bowltól kezdve a tavalyi, 2020-as döntőig. (Az első döntőt két tévétársaság közvetítette, ezért az 1967-es nézőszám meghaladja a következő évekét. Az 1967-es reklámdíj a két társaság átlagából származik.)

Az idei párosítás (Kansas City Chiefs – Tampa Bay Buccaneers) ismét kedvező nézettséget ígér, hiszen a címvédő csapat és napjaink talán legjobb irányítója, Patrick Mahomes találkozik a történelem egyik legjobbja, a 43 éves hatszoros bajnok, Tom Brady csapatával.

Az adatok forrása itt érhető el.

 0
Tovább

Mivel autóznak a magyarok?

A rendszerváltás óta teljesen átalakult a hazai személyautós paletta, ami igen jó hír, hiszen a régi szocialista kocsik helyét korszerűbb autók vették át Magyarország útjain.

Míg 1993-ban még taroltak a Ladák, a Trabantok és a Wartburgok, manapság már az Opel és a Suzuki viszi a prímet, derült ki a KSH adataiból.

A látványos átalakulás részletei animációnkban láthatók, az autók átlagéletkorával kapcsolatos, kevésbé kedvező adatokról pedig itt olvashat bővebben.

 0
Tovább

Hány csizma várja nálunk a Mikulást?

December 6-án ismét meglátogatja a Mikulás a legfiatalabbakat, hiszen munkavégzési engedélyének köszönhetően rá nem vonatkozik a kijárási tilalom, szabadon mászkálhat fel-alá a kéményeken.

A 2019-es adatok szerint a 4 millió 120 ezer magyarországi háztartásból 1 millió 209 ezerben volt gyermek, tehát tízből háromban. Ahol két felnőtt nevelt, 413 ezer háztartásban egy, 317 ezerben 2, 121 ezerben legalább három gyermek élt. Emellett 143 ezer háztartásban egyedül nevelt egy felnőtt egy vagy több gyermeket, illetve 215 ezer egyéb összetételű háztartásban is lakott gyermek.

Ha minden gyermekes háztartásnál, szüntelenül egy másodpercig dolgozna a csizmák megtöltésével, utazási idő nélkül is 336 órába, azaz két hétbe telne, mire az összessel végezne. De hát a Télapó azért Télapó, hogy ilyen kihívásokat is rutinból megoldjon egyetlen este alatt.

Fotó: Jill Wellington/Pixabay

Amennyiben a 18 év alattiaknak visz ajándékot – függetlenül attól, hogy hisznek-e benne vagy sem –, úgy 1 millió 709 ezer személy szerepel a listáján.

Adatok forrása: KSH (2020. 12. 05. állapot szerint) Stadat táblái itt és itt.

 0
Tovább
«
123

Kövess a Facebookon is!

Adatmozi

blogavatar

Érdekes adatok látványosan ábrázolva.