Hosszú ideje a legnézettebb televíziós műsornak számít az amerikai foci bajnokság (NFL) döntője, a Super Bowl, amit magyar idő szerint ezen a hétvégén (február 7.) vasárnapról hétfőre virradó éjjel rendeznek. Több mint százmillió amerikai telepszik a tévéképernyő elé ilyenkor, és szerte a világon még sok-sok millióan tesznek ugyanígy, akár egyéb eszközökön is követve a csúcseseményt.

Fotó: Pixabay

A sport iránt közömbösek is találhatnak kedvükre valót a műsorban a félidei zenés show, vagy akár a reklámok formájában, melyekre a hirdetők frappáns, egyedi megoldásokkal készülnek. A közvetítés aktuális televíziótársasága (a három szerződött cég éves rotációban adja a döntőt) rendesen meg is kéri az árat a reklámért: manapság már több mint 5 millió dollárt kell kicsengetni egy félperces blokkért.

Animációnkon megmutatjuk, hogy lőtt ki a nézők száma, illetve a reklámblokkok ára az első, 1967-ben rendezett Super Bowltól kezdve a tavalyi, 2020-as döntőig. (Az első döntőt két tévétársaság közvetítette, ezért az 1967-es nézőszám meghaladja a következő évekét. Az 1967-es reklámdíj a két társaság átlagából származik.)

Az idei párosítás (Kansas City Chiefs – Tampa Bay Buccaneers) ismét kedvező nézettséget ígér, hiszen a címvédő csapat és napjaink talán legjobb irányítója, Patrick Mahomes találkozik a történelem egyik legjobbja, a 43 éves hatszoros bajnok, Tom Brady csapatával.

Az adatok forrása itt érhető el.